vrijdag 24 oktober 2014

Bronnenlijst: formatief toetsen

Aanbevolen literatuur

Nederlandstalig:

Timmers, C. & Van der Kleij, F. (2012). De formatieve functie van toetsen. Examens, tijdschrift voor de toetspraktijk, 12(3), 5-7.

Engelstalig:

Bennett, R. E. (2011). Formative assessment: A critical review. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 18, 5-2

Black, P., & Wiliam, D. (1998). Assessment and classroom learning. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 5(1), 7–74.

Hattie, J., & Timperley, H. (2007). The power of feedback. Review of Educational Research, 77, 81-112.

Ruiz-Primo, M. (2011). Informal formative assessment: The role of instructional dialogues in assessing students’ learning. Studies In Educational Evaluation, 37(1), 15-24.

Shute, V. J. (2008). Focus on formative feedback. Review of Educational Research, 78(1), 153–189.


Praktijkbeschrijvingen

Black, P.,  Harrison, C. Lee, C., Marschall, B., & Wiliam, D. (2004). Working Inside the black box: Assessment for learning in the classroom. Phi Delta Kappan, 86(1), 8-21.

Voorbeelden assessment for learning

Geen opmerkingen:

Een reactie posten